בג"ץ ידון בעתירה כנגד הסכם הליכוד וכחול לבן בהרכב של 11 שופטים

ישראל רובין 3 Comment on בג"ץ ידון בעתירה כנגד הסכם הליכוד וכחול לבן בהרכב של 11 שופטים

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות קבעה כי הדיון בעתירות כנגד כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום וכנגד ההסכם הפוליטי בין כחול לבן והליכוד ידונו בהרכב חריג של 11 שופטים. בנוסף, בית המשפט הוציא צו על תנאי, קבע מועד וסדרי דיון ובוחן אפשרות להעבירו בשידור חי

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיאות בית המשפט העליון, אסתר חיות, קבעה אמש (שלישי) כי הדיון בבג"ץ בשבע העתירות שהוגשו נגד הטלת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום, ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות – ידונו בהרכב חסר תקדים של 11 שופטים.

השופטים שישבו בהרכב המורחב לדיון בעתירות: הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר, השופט ניל הנדל, השופט עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נועם סולברג, השופטת דפנה ברק-ארז, השופט מני מזוז, השופטת ענת ברון, השופט ג'ורג' קרא והשופט דוד מינץ.

בג"ץ הוציא צו על תנאי בכלל העתירות. לצורך כך, התגובות המקדמיות שהגישו המשיבים ייחשבו בשלב זה כתצהירי תשובה ועיקרי טיעון. זאת, לדברי הנשיאה "למען יעילות הדיון, מבלי להביע דעה לגופו של עניין ובלא שנעלמה מעיניי התנגדותם של חלק מהמשיבים".

הדיון בעתירות יתקיים בימי ראשון ושני הקרובים בשעה 10:00. במתכונת הבאה: ביום ראשון יישמעו טיעוני הצדדים בסוגיה הנוגעת להטלת תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום.

באי כוח המשיבים יישמעו על פי הסדר הבא: היועץ המשפטי לממשלה במשך עד 30 דקות; הכנסת במשך עד 15 דקות; היועצת המשפטית לנשיא המדינה במשך עד 15 דקות; ראש הממשלה במשך עד 30 דקות; הסיעות המשיבות שהגישו תגובה לעתירות וכן סיעת יש עתיד-תל"ם במשך עד 10 דקות כל אחת.

לאחר מכן יישמעו באי כוח העותרים על פי סדר הגשת העתירות, במשך עד 20 דקות כל אחד.

באי כוח המשיבים יוכלו להשיב, עד 10 דקות כל אחד לכל העתירות יחד.

ביום שני יישמעו טיעוני הצדדים ביחס להסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד וסיעת כחול-לבן.

באי כוח המשיבים יישמעו על פי הסדר הבא: היועץ המשפטי לממשלה במשך עד 30 דקות; הכנסת במשך עד 30 דקות; ראש הממשלה, סיעת הליכוד וסיעת כחול לבן במשך עד 20 דקות כל אחד; הסיעות המשיבות שהגישו תגובה לעתירות במשך עד 10 דקות כל אחת.

לאחר מכן יישמעו באי כוח העותרים על פי סדר הגשת העתירות במשך עד 25 דקות כל אחד.

באי כוח המשיבים יוכלו להשיב, עד 10 דקות לכל העתירות יחד.

כמו כן, הודיעה הנשיאה חיות כי "אנו בוחנים אפשרות לקיים שידור ישיר של הדיון בעתירות דנן. ככל שיש למי מהצדדים לעתירות הסתייגות מקיום השידור כאמור, עליו להודיע על כך עד יום ה' בשעה 12:00".

באשר לבקשות ההצטרפות להליך – בשלב זה לא יוקצה זמן טיעון בעל-פה למבקשים להצטרף ובקשותיהם תישקלנה על ידי ההרכב בהסתמך על הטיעונים הכתובים שהוגשו על ידם.

במפלגת הליכוד הגיבו להחלטת הנשיאה על קיום הדיון והרכבו וטענו כי יש לדחות את כל העתירות נגד הטלת המנדט על נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני. לדבריהם, "התערבות בית המשפט בעניינים אלה מהווה פגיעה בהליך הפוליטי הנורמטיבי וסיכול רצון הבוחר". בכחול לבן הפצירו בבג"ץ שלא לפסול את נתניהו או את ההסכם הקואליציוני, מה שיוביל לבחירות נוספות, רביעיות במספר, בצל המגיפה ולטירוף מערכות טוטאלי.

מוקדם יותר אמש קיבל בג"ץ את בקשת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקבע כי תגובתו בעניין העתירות תוגש עד ליום חמישי בשעה 14:00.

השופט יצחק עמית, שנעתר לבקשת היועמ"ש כתב: "עולה מהבקשה כי לנוכח צוק העתים, והעניינים הדחופים הרבים המונחים בימים אלה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, לרבות כאלו הקשורים למשבר הקורונה, לא מתאפשר ליועץ המשפטי לממשלה לעמוד בלוח הזמנים. בנסיבות אלה, איני רואה מנוס אלא להיעתר לבקשה, וזאת מבלי שנעלמה מעיניי התנגדותם של חלק מהמשיבים".

יצויין, כי בנוסף ליועמ"ש, גם היועצת המשפטית של בית הנשיא עו"ד אודית קורינלדי-סירקיס, והייעוץ המשפטי של הכנסת ימסרו את תגובתם עד לזמן זה.

העיתונאי אבישי גרינצייג ב'גלובס' ציין, כי דחיית הגשת התשובות, תעמיד את שופטי בג"ץ בפני סדר זמנים קצר במיוחד. זאת כיוון שהדד ליין מבחינת כחול-לבן והליכוד לכונן ממשלה לפני שהכנסת תפוזר מאליה הוא ה-7 במאי, יום חמישי הבא. בזמן זה, יצטרך בג"ץ לקרוא את הררי החומר של הצדדים השונים לעתירות השונות, לקבוע מועד לדיון ולכתוב פסק דין מנומק.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    גם בבג"ץ נגד יו"ר הכנסת אידלשטיין וגם בבג"ץ הנוכחי נגד ראש הממשלה בוחרת השופטת חיות את השופטים ה"ותיקים" ביותר. למה? למה לא את הכי מבוגרים? את הכי אקדמיים? למה לא בגורל? ולמה לא מחלקת את השפיטה בתורנות? כי הם הכי ממושמעים לה. השופטים שהוכנסו בתקופת שרת המשפטים שקד הם יותר עצמאיים בדעתם. עוד ראייה לכיוון שאליו היא חותרת. זה רק מראה כמה צודק רה"מ כשמעגן את ההסכם

  2. 2

    א..אחיפה.השוםטים צריכים לא להתערב. אני עולי תקוה שלא במידה וכן כן יראו שביבי צדק.כי השמאל רודף אחריו.בפרוש האדם חף מפשע יד זהשוםט עקהע אשם. אם השופטים ידונו עוד לפני שנשפט אנחנו נבקש לעשות שינוי מספיק השופטים מוכיחים מי שהם מנהתים את המדינה. אני כועסת עליהם על שלט נתנו לגרש את העובדים זקים שפה שנים וגדלים פה דור שני .גם אותם לא מגרשים. הארצוץ שלהם כבר אין מלחמה שם.רתם אחראים דופטי עשראל מההשקרה בדרום תל אביב הרסתם מגורים של עשרות אלפים יהודים.כי הם עובדים זרים כבשו את העיר דרום תל אביב. מקום שרבים מאיתנו בצעירות בלינו שם חויות רבות מילדות יש לי.ביקרתי לראות מה קורה שם זוועה .מפחיד חהסתובב שם את יו סכר למדורי יהודים .המבנים מצויירים בציורים שלהם.אז אם הפעם שוב תתערבו. נפגין כי נמאס לנו שהשופטים מנהלים את המדינה. נדרוש שישנו את כל המאפית השופטים.הם באמת יוכיחו רובם מאמיני השמאל ..העם החליט רוצים איחוד .ובבחירות זה מה שאנחנו רוצים .וביבי כן
    יכול לעמוד ולדלוט וכם להשפט

    1. זה מוביל למלחמת אזרחים
      נקווה שתהיה קצרה